Alla inlägg den 1 december 2015

Av Sirpa - 1 december 2015 23:19

Jag har kommit till ett stadium i livet där jag verklugen ogillar tjafs.
Likaså slår jag bakut direkt om en människa inte har tillit till mig.
Som letar baktankar med mitt sätt att agera eller leva.

Jag har bara en sak att säga sådana personer!!
Gå, vänd dig bara om och gå!
Jag lägger inte en gnutta energi på att försöka behålla sådana personer i min närhet.
Låt mig bara vara ifred och leva mitt liv på mitt sätt.
Om det stör, så titta bort!

Det finns så oerhört mycket space på vår jord så vi behöver inte vistas inom samma område eller utbyta ord med varandra.

Jag är så heligt trött på problem, tjafs och bråk att jag bara vägrar ta in det i mitt liv igen.

Det har varit så rörigt det sista halvåret så min hjärna tvärnitar direkt, så fort det börjar gnissla någonstans längs färd.

Jag vill leva och må bra nu.
Komma ner i en trygghet och en vardag som jag känner bär.Som inte är fylld av oro och konstigheter.

Så vill du mig inte väl eller inte litar på vem jag är eller det jag säger.
Lämna mig ifred!!

Av Sirpa - 1 december 2015 18:29

Detta fick bli sista dagen med snålkost.Kroppen mår riktigt dåligt just nu och jag känner att det är dags att avveckla kuren.
Det är bara en dag kvar och jag kommer äta den mat som finns på menyn men kommer att lägga till kolhydrater.

5 kg är borta på vikten och magen är iordning.
Träningen är smått igång.
Orkar inte mera med den kost jag levt på.Energin räcker inte långt.

Gick upp 3 imorse och var jättetrött.
Fick en varm buss och det gjorde mig jätteglad.
Slapp sitta och frysa de första timmarna.

Körde bara en vända till och från Arlanda.Skönt med så kort dag.
Hann njuta av kaffe och styrketräning i bussen.

Efter jobbet åkte jag till Citygross och handlade.Sedan ÖoB.

Var helt färdig efter det.Totalt slut i energierna.Åkte hem och lastade ur.
Blev lite julklappar köpta.

Fixade kaffe och lite att äta.

Lade mig sedan och somnade direkt.Vaknade en timme senare, alldeles febrig och yr.
Låg kvar en stund och mådde pyton.
Sedan var det bara att se till att få in näring i kroppen.

Resten av eftermiddagen gick i vilans tecken med dotter och barnbarn.
Det är så pyntat och fint i huset.
Saknar mitt eget julpynt som ligger ute i förrådet, längst in med allt mitt bohag på och framför.
Trodde inte att jag skulle bli boende här så länge som det blivit.

Åt något vid ett par tillfällen.
Kände att energierna återvände så sakta.
Är ledig imorgon så det blir en dag då jag kan göra vad orken mäktar med.
Förhoppningsvis är jag i så bra form att jag kan ge mig ut på en kort träningsrunda på morgonen

Av Sirpa - 1 december 2015 07:06

Så skönt med en stund för mig själv, på Terminal 2, Arlanda.
Tog ett par muggar kaffe ur thermosen.

Körde lite styrkeövningar i bussen.
Har gått med en grupp på Facebook som varje dag lägger upp övningar som stärker kroppen.
Som en Adventskalender.
Idag var det knäböj...50-150 stycken, beroende på hur tränad man är.

Tog en härlig bild över den begynnande gryningen

Åker snart åter Västerås.

Sedan är min arbetsdag slut:)
Jätteskönt!

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag skall göra resten av dagen.
Funderar på att hälsa på min nya arbetsplats.
Kanske julhandla någonstans.

Får se:)
Känner mig glad och nöjd idag.
Känns lite som om livet återvänder igen och med den glädjen.
Dagen började ju fint med en varm buss:)
Ska se till att det bra fortsätter.
Imorgon är jag äntligen ledig.
Det har varit många arbetsdagar i rad, med bara en ledig dag förra veckan.

6 arbetsdagar kvar hos b4y

Av Sirpa - 1 december 2015 06:35

Vid första turen från Västerås, passade jag på att skaka hand med en kollega på Swebus:)
Flygturen...
Häftig känsla:)

Av Sirpa - 1 december 2015 03:23

Nu är jag anställd hos Swebus i Västerås:)

Med detta månadsskifte kommer allt att vända, det ser jag till!

Nya tag, snart nya krafter och framåttänk i mängd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards