Alla inlägg den 26 december 2015

Av Sirpa - 26 december 2015 06:44

Kan inte låta bli att bli lite förgrymmad över att jag behövde bli så hostig, precis över Julledighet.

Jobbar så hårt övrig tid och unnade mig två dagar helledigt och just då måste Bacillerna slå till och knocka mig totalt.

Planen var att jag skulle givit mig ut på två njutfulla träningsmornar, tidigt innan familjen vaknat.
Joggat runt på gamla invanda vägavsnitt, där jag tränade hårt förra året då jag bodde här i min nyinköpta husvagn.

Sedan dusch och frukostbordet dukat till resten av huset vaknat.

Nu blev det inte så!
Jo..frukostbordet blev dukat och fixat av mig till Juldagsmorgonen iallafall, så det var ju bra.
Men jag hade ju tänkt fixa grötfrukost Julaftonsmorgonen och då var jag knockad ordentligt och kom upp för sent ur bädden.

Jag älskar ju att pyssla och plocka ikring Julen i hemmet.
Skapa trivsel för alla.

Hade inte ens orken att gå på Midnattsmässan på Julaftonsnatten.
Var så trött och sliten och hostade konstant, så jag skulle stört ut mässan för alla andra.
Det utsätter jag ingen för, avstår hellre.

Satt på Juldagsmorgonen och såg på Julottan på tv istället.
Med levande ljus och kaffekopp i handen.
Tyst i huset sånär som på stormen som slet i husknutarna.
Blåste fruktansvärt hårt, hela Juldagen.
Klass 2 varning på sina ställen i landet.

Det var mycket äta dessa två dagar.All den goda julmaten, vindruvor, ostar och kex.
För att inte tala om gottisbordet med alla de läckerheter som min dotter skapat.
Marcipangrisar, snickers, knäck och kolor som hon snyggt fixat till.

Jag lyckades ju glömma ta med mig ostpajen hemifrån så det blev till att tillverka en ny i full fart.
Den blev supergod:)

Juldagen gick helt i vilans och ätandets tecken för mig och dottern.
Lillkillen och pappa var iväg och grejade i verkstaden och kom hem, stinkande av diesel:)

Dottern och jag satt och pratade och jag fick gråta ur mig saknaden efter Titti.
Tankarna ikring allt stök med jobbytet.
Vi brukar få goda samtal och utbyte av varandras ord.

Två vänner från förr kontaktade mig denna jul och det skall bli spännande att se vad meningen med detta är.

Idag, Annandagen är arbetsdag för mig.Jag sitter nu och bara njuter av att vara här på Prästgården som känns som ett hem för mig.
Har plockat ihop sådant som skall med hem till Surahamnar.
Får med mig matlåda med julmat till arbetsdagen.
Kommer också att plocka med gottis och frukt.

Tänker unna mig att äta gott och onyttigt idag också men sedan är det dags för strama tyglar igen.
Så fort jag är frisk och kry så fortsätter träningen.
Maten blir en nogrann del i detta.

Kommer att jobba nu fram till Nyårsafton innan jag är ledig igen.

God Fortsättning!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards