Alla inlägg den 9 december 2015

Av Sirpa - 9 december 2015 04:15

Nu är det bara två arbetsdagar kvar på mitt nuvarande arbete och det känns jätteskönt.

Jag är så innerligt glad över att ha tagit steget bort från detta energiutflöde.

Kör det sista imorgon och sedan ser jag bara framåt i tiden.

Tar detta sidohopp som lärdom i livet.
Har lärt mig att inte vara så blåögd och tro på att alla människor vill ens väl.
Framförallt om man är en glad och positiv, energisk toka som jag så är det lätt att leva i tron att jag pallar hur mycket som helst.
Att jag accepterar att behandlas hur som helst.

Jag har mitt människovärde och en yrkesstolthet som tar mig framåt i livet.
Blir den sänkt och förminskad....ja då slår jag bakut och lämnar skeppet och drar vidare.

Detta känns bra!
Har haft en rastlös frustration inom mig de senaste arbetsdagarna då jag bara vill bort.
Komma in i det nya, få landa i den gemenskapen och få en trygghet.

Självklart har de precis som alla andra arbetsplatser sina problem att tampas med.
Skillnaden blir den att vi inte står ensam med problemen utan har ett stöd och en trygghet i ledning och i varandra.
En gemenskap som bär!
Den har jag redan fått ta del av och känna av:)
Härligt!

Swebus...snart är jag Swebus Nonno som mitt älskade barnbarn säger:)
En stolt Swebus Nonno.

Av Sirpa - 9 december 2015 04:03

Jag får ju min träning på sms för varje dag och det är praktiskt.
Kan då planera dagen på ett bra sätt.

Tänkte att jag då och då lägger ut här så du får se hur det kan se ut.

Här kommer första passet.
Väldigt lätt och genomförbart för vem som helst i stort sett.

Av Sirpa - 9 december 2015 03:59

Måndag 7/12 var det då dags att dra igång träningen inför Stockholm Marathon 2016.

Den började väldigt lindrigt med en vilodag, då träningsdagarna är lagda på Tis, Tors och Söndagar.
Lite senare även Lördagar.

Så för min del blev måndagen en arbetsdag som var jättespännande.
Kort men intensiv.
Hade körning från Västerås via Arlanda till Cityterminalen.

Där blev jag bjuden på frukost.Ett vackert leende och ett härligt möte med en människa som berör.
Det var en dryg timme av intressanta samtal som leder till att vi skall ses snart igen, för att fortsätta där vi slutade, då vi skiljdes åt och jag körde åter till Västerås.

Åkte efter arbetet och hälsade på min syster några timmar.
Via Coop och lite gottis med till henne.
Sedan vidare till Swebus.Hämtade schema för mina första dagar då jag tränar in mig på allt det nya.

Hem efter det och bara vila och äta (onyttigheter) innan tidigt isäng för att orka upp tidigt på Tisdagen.

Efter min arbetsdag Tisdag stack jag så ut på min första 5 km sväng i träningsprogrammet.
Jag har ju lite jobbigt med träning på em kväll då jag går upp så tidigt och är morgonpigg.

Kämpade på och fixade 5:an inom den tiden som programmet säger.
Med korta inslag av några steg gång för att hitta andningen som bråkade, som alltid.
Det är jobbigast för mig.
Luftvägarna när det är kyligt.

Kom hem genomsvettig och lite hostig.Stretch och lite styrkeövningar.
Bla rockringen med tyngder för att jobba bort det som ligger på min mage.
Det är en kamp att få bort det men det skall gå.
Vill inte släpa på en massa onödigt på kroppen.

Kände mig nöjd och trött efter prestationen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards