Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Helveteshostan fortsätter...

Av Sirpa - 29 december 2015 23:45

Somnade tidigt ikväll, utmattad efter dagens kamp med hostan och andningsvägar som hotade korka igen totalt.

Hade huset för mig själv då barnen var hos farmor och farfar medan mor och far jobbade.

Lade mig tidigt i soffan och såg på tv.
Somnade till korta stunder och hostade lungorna ömma och halsen blodig.
Hostmedicin, halstabletter och Alvedon var de bästa vännerna i stunden.

Tog ett samtal med min chef tidigt att jag knappast är arbetsför i mitt tillstånd ännu.
Han instämde och tillönskade, krya på mig.

Åt lite och sov, tills nästa hostattack väckte.
Blev hämtad av en god vän mot eftermiddagen för att se en ev tillfällig bostad, tills jag hittar något eget.
Kan ju inte köpa något nu på ett tag.
Behöver få komma till eget för att få landa i ett lugn för mig själv.

När jag kom ut i kylan fick andningen fullständigt spel och jag fick knappt luft att andas.
Jättetjock i strupen!
Läskigt!

Blev bättre i bilen och jag kunde fånga en vacker vintersol i snön när vi åkte.

Boendet var inget för mig då vi skulle få lov att dela kök och badrum och det ger ju ingen egen frihet.
Han var snäll som lät mig se på rummen, som var två, på övervåningen.
Vi drack kaffe och jag mådde allt sämre så vi for åter till Sura.

Bra att få lägga den tanken åt sidan och focus på att söka annat boende.
Har lite dålig ork just nu bara att engagera mig alltför mycket.
Hostan bryter ner mig fullständigt.

Familjen kom hem och jag drog mig till mitt rum.
Somnade och vaknade senare av kvävningskänsla.
Min dotter kom in till mig och var bekymrad över min kamp.
Hostan är så skrällig och kommer från djupet och hon vill att jag kontaktar läkare under morgondagen.

Kokade mig the med ingefära och honung.Lindrade något.
Hostade och kämpade, tårarna rann och jag var genomsvettig i kampen.
Gahh!!
Dottern misstänker att jag har fått lunginflammation....

Ska försöka somna nu med halstablett i munnen som sakta smälter och ger lindring....

Nyårsdagen är nästa arbetsdag...måste vara bättre till dess..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards