Alla inlägg under oktober 2014

Av Sirpa - 6 oktober 2014 13:44

Så känner jag att mitt liv är:)

Varje dag är unik och allt som sker i mitt liv stärker mig som person.
Jag älskar att leva:) här och nu.

Jag skall straxt åka till mitt arbete efter att ha varit hemma ett par dagar med fruktansvärd hosta och huvudvärk.
Hostan är kvar men värken slipper jag nu.Har inte behövt ta smärtlindring alls idag och då är det ju på rätt väg.

Tvättade tre maskiner med kläder under förmiddagen.
Varav en maskin var vinterplagg som jag kommer ta med till våran insamling inom Svenska Kyrkan här i Kungsör, för de medmänniskor som tvingats söka skydd i vårt land.
Vi gör vad vi kan för att hjälpa dessa människor.
Vintern är snart här och klädbehovet stort.

Jag längtar så till att få bli verksam inom min församling här och göra nytta på många olika vis.

Lider så med människor som behöver fara illa.Som inte har en trygg tillvaro, som svävar i ovisshet om framtiden.
Jag ber för dessa människor!

Av Sirpa - 5 oktober 2014 20:59

Åkte till min äldsta dotters gård utanför Eskilstuna straxt innan lunch och deltog i en härlig sammankomst.

Hon hade samlat ett gäng av släkt och vänner för att ta tillvara äpplen från den mängd av träd som växer runt gården.

Det var jätteskoj:)
Jag och dottern åkte upp i skopan till en Frontlastare, min svärsons:)
Upp i högt träd som var fullt av goda, vackra äpplen.
Marken var redan täckt av fallfrukt.

Vi hade en jätterolig dag med mängder av tokiga upptåg och bus :)

Vi grillade korv.Åt med god aptit allesammans.
Mitt minsta barnbarn kröp omkring i gräset och smakade på äpplen under uppsikt av sin bonusfarmor:)
Det blev kaffe med dotterns hembakade bullar.
Jag hade 4 av mina älskade barnbarn hos mig där:)Njöt så!!

Jag smet iväg en stund till min husvagn och tömde vattentanken och varmvattenberedaren inför vinterförvaringen.
Tömde ur saker och la ut i bilen.De skall förvaras hemma.

Plockade så vidare i stor glädje och ståhej.Träden tömdes av vartefter och bilar fylldes med lådor, kassar och påsar med goda äpplen.

Var under dagen i kontakt med min käresta som var hemma hos sig och packade inför flytten.
Jag hade ju fixat dit fina banankartonger att packa i så det var bara att jobba på.
Saknade honom hos mig:)

Mot eftermiddagen började folk åka hemåt och jag plockade lite i dotterns blommor och planteringar.
Saknar en egen trädgård att påta i så jag tar ut det behovet hos dem.

En dag skall jag ha ett eget hus med lagom trädgård och odlingar.

Just nu där jag står i livet så trivs jag i min lilla fina lya i Kungsör.

Åkte sedan hem till mitt.
Min älskade också.Vi bar upp mitt husvagnsbohag på vinden och tog sedan en gofika och välbehövlig dusch efter dagens trädklättring.

Samtalade i telefon med min kärestas syster som jag redan tycker väldigt mycket om.Vi kommer att trivas ihop hon och jag den dag vi ses:)


Mådde riktigt bra:) sedan mot kvällningen.
I mitt eget hem i fridfull samvaro.

Dagen var härlig.Med en fin kväll.
Jag älskar levande ljus så det var tänt överallt med sådant i min lilla hemtrevliga lya

Titti mådde som en prinsessa över att ha oss båda hos sig.
Nu sover både hon och min kärlek lugnt och tryggt.
Är så glad över att ha honom hos mig.

Av Sirpa - 4 oktober 2014 09:16

Jag har den stora glädjen att ha två killar i mitt liv som jag tycker mer och mer för var gång jag träffar dem.
Tycker att det växer så himla snabbt då det hinner gå en tid mellan gångerna vi ses

Vi fick en del tid tillsammans i somras på Öland då grabbarna var med dit under några veckor.
Båda två fotbollsgrabbar.

Dessa två kom in i mitt liv via min svärson som är gift med min yngsta dotter :)

Idag är det dags att fira H som är yngst av dem.
Jag var in på Maxi i Eskilstuna och inhandlade en present.
Lite klurigt var det att välja ut något.

Vi får hoppas att han tycker om det jag valt.En present med tanke bakom.

Får hålla mig på avstånd från alla idag då jag har min hosta, vet inte om jag smittar ännu, vill inte riskera att någon ska behöva få detta.

Av Sirpa - 4 oktober 2014 09:03

Fick igår en behaglig biltur i gott sällskap i vackra omgivningar.

Livet känns så obeskrivligt härligt :)

Av Sirpa - 2 oktober 2014 21:00

Gick upp 3.30 imorse.Hade inte sovit många blund på natten, hostade så sängen skallrade istället.
Var helt slut när jag gick upp.
Samlade alla krafter jag kunde få fram för att orka sköta mitt arbete.

Blek som en zombie for jag iväg.
Hade svårt att se ordentligt då jag hade så ont i huvudet.
Tabletter hjälpte inte.

Körde ut min buss och kylan gjorde att jag hostade värre än någonsin, huvudvärken ökade för varje hostattack.
Fy sjutton vad det sög kraft...

När jag passerat Kolsva gav jag upp.
Det var obehagligt att köra med hostan, huvudet och synen nedsatt.
Ringde min chef och bad om hjälp.
Total koncentration krävdes av mig för att få bussen till Skinnskatterg och åter Köping där min avbytare stod och väntade.
Han befriade mig från ett övermäktigt ansvar då jag mådde så dåligt.

Jag är honom och min chef evigt tacksam för den snabba insatsen.

Jag viker inte ner mig i första taget men gränsen är nådd när jag inte längre orkade sköta mitt arbete som bussförare med full säkerhet.

Åkte så hemåt, ringde vår hälsolinje och sjukanmälde mig.Fick tala med en rar sköterska som med full förståelse gav mig råd och gjorde mig uppmärksam på hur jag skulle agera vid eventuella sjukdomsförlopp.
När jag måste söka läkare helt enkelt.
Jag tycker att det är så fantastiskt detta att komma i kontakt med sjukvårdkunnig direkt.

Kom hem och bytte om direkt.På med morgonrock.
Pratade med R i telefon och bara att höra hans röst fick mig att må lite bättre.
Jag är så glad att livet givit mig denna man :) En gåva från ovan.
Min egen Ängel....

Sov i två timmar,halvsittande i sängen för att inte hosta.
Åt lite och försökte göra något, diskade.Darrig i benen bara av den ansträngningen.
Duschade och intog sängläge igen.
Orkade inget annat.

Vilade...dåsade mellan hostattackerna.Åt lite.Drack mycket hela dagen.

Titti katt mådde dåligt också.Hängig och hon kräktes våldsamt på en matta i hallen.
Hon var helt slut efteråt.
Mattan får jag kasta.

Titti piggnade på vartefter så jag tror att hon hade en hårboll som satt fast.
Lilla gumman!
Hon sover lugnt nu i vår säng.

Det är kväll.
R och jag har pratat massor idag och det känns så tryggt och skönt
Jag vill inte att han kommer hit nu när jag är så risig.
Hit ska han komma när jag är på benen och orkar med att vara social.
Mitt hem ser ut som skrutt också när jag inte orkar fixa här.

Snart dags att sova natt...host host!

Av Sirpa - 2 oktober 2014 08:20

Jag fick lov att ge upp idag och sjukskriva mig.
Har nu hostat dag och natt i 3 dygn och det blir bara värre.
Huvudvärk så hemsk att det gör ont ända ner i tänderna,käkarna.

Tjock i bihålorna så nässpray inhandlades igår
Öm i magmuskler och bröstkorg av hostan.

Åkte och jobbade idag men fick lov att vika ner mig efter 2 timmar...
Blev avlöst av go kollega så jag fick hem och bädda ner mig.

Ska försöka få lite sömn..bara det är en kamp...sova sittande...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards